Retur og reklamasjon

I forbindelse med julegavekjøp utvider vi angreretten til å gjelde ut januar 2020.

Hvis du ikke er 100 % fornøyd med kjøpet ditt kan du selvfølgelig sende varene i retur og få pengene tilbake. Les om frister for retur under.

OBS! Om du har mottatt et skadet produkt, skal du ikke sende det i retur. Kontakt i stedet kundeservice for å gjøre en reklamasjon. Les mer nedenfor om hva som gjelder for reklamasjoner.

Angrerett

Som privatkunde har du alltid 14 dager angrerett i henhold til angrerettloven ved fjernsalg og salg utenfor forretningslokaler. Du har rett til å angre ditt kjøp innen 14 dager fra du mottok den bestilte varen, ved å informere dette til Lekebua. Varen må også sendes i retur innen 14 dager fra den dato du har informert Lekebua om at du tar i bruk din angrerett.

Angrerettskjema ligger som en link i ordrebekreftelsen du får på e-post og vedlagt i alle våre pakker. Du kan også laste ned angrerettskjema her: Klikk her for å laste ned (https://lekebua.no/angreskjema/)

Retur av varer

Gi oss beskjed på e-post kontakt@lekebua.no eller på telefon 916 69 280 (hverdager 11.00-14.00) hvilke varer du ønsker å returnere og ordrenummeret på din bestilling.

Deretter pakker du varen(e) godt inn, og returnerer til oss. Husk at forseglinger ikke må være brutt, at varen må være ubrukt og i orignalemballasje. Legg også ved pakkseddel eller angrerettskjema i pakken. Du betaler returporto selv.

Varen(e) sendes i retur til:
Lekebua
Haugenveien 25b
1400 Ski
Norge

Ved korrekt gjennomført retur vil tilbakebetaling finne sted innen 7 virkedager etter at vi mottar produktet fra deg.

Reklamasjon

VIKTIG: Ikke send varer som det reklameres på i retur til oss uten at du først har vært i kontakt med vår kundeservice. Vi behandler reklamasjonssaker først og fremst per e-post.

Du som kunde har ansvar for å pakke opp og kontrollere at produktene i din pakke er feilfrie innen 3 dager etter at du har mottatt dem.

Har du oppdaget feil eller mangler på et produkt du har mottatt av oss?
Kontakt oss snarest mulig på e-post kontakt@lekebua.no etter at mangelen ble oppdaget. Dersom reklamasjonen blir godkjent, og produktet må sendes oss i retur, dekker vi returkostnaden ved å utstede en returseddel til deg.

Reklamasjonsretten dekker ikke problemer som oppstår på grunn av vanlig slitasje, feil bruk, feilmontert produkt eller feil som oppstår etter egen forandring på produktets funksjon og utseende.

Manglende eller feillevert vare
Om du mangler eller har fått feil vare, meld ifra til vår kundeservice innen 5 dager fra den dagen du mottok pakken. Oppgi hvilken vare som mangler eller hva som har blitt feillevert.

Skadet vare under transport
Om pakken er skadet ved levering skal du melde fra om skaden direkte til ditt Postombud når du henter ut pakken eller til transportfirmaet som leverer din pakke. Send inn din feilmelding innen 3 dager til vår kundeservice så hjelper vi deg videre.